2014. szeptember 11., csütörtök

NÁSZÚT

A nászutunkat Málta országhoz tartozó 3 szigeten: Máltán, Cominon és Gozon töltöttük el. A bookingon beírtam megjegyzésbe, hogy mi nászútra megyünk valami kis meglepetést remélve...

Amikor megérkeztünk a szállodához kiderült, hogy ez jó ötlet volt. Mivel megteltek az általunk foglalt legratyibb típusú szobák, minket beraktak a legmenőbb fajtába és még egy üveg ajándék bort is kaptunk (a minősége már megkérdőjelezhető....)

A medúzacsípésre az angolok szerint schévingfoam a jó..:)

Első nap: Egy kis túrázás a közeli vörös bástyához, majd tovább túrázás a legközelebbi város strandjához. Itt még nem vágtuk, hogy merre meg hogyan mennek a buszok..Késő délután bebuszoztunk a legközelebbi városkába is Mellieha. Megnéztük a Máltai több ezer templom egyikét. Hihetetlenül vallásosak, kb minden ajtó mellett ott van egy kis Szűz Mária vagy Jézus szobor..Valószínűleg ez a történelmüknek is köszönhető: mindig sikerült magukat megvédeni a támadó ellenségektől.

Itt láttuk először a felajánlott tárgyakat.

Második nap: irány Valetta a Máltai főváros. Az óváros körül van véve a régi városfallal, ami hatalmas, inkább kolosszus méretűnek mondható. Kőből nincs hiány a szigeten, minden nagyon sziklás és kopár, de azért jó sokáig rakosgathatták a köveket egymásra mire megépült ez a szép nagy fal.. Megnéztünk még egy botanikus kertet, amit karban nem tartanak, de legalább televolt macskával és rajtunk kívül senki nem volt ott. Mondhatnánk, hogy ez nem egy turista látványosság...Nekem tetszett.

Erőd a város tenger felőli szélén, Jó védekező pont...enyhén túlméretezett falak.

Nem tudjuk, hogy miez...

A városfal, most újítják.

Harmadik nap: Comino szigetére hajókáztunk át egy szervezett trip keretein belül. Megnéztük a sziget barlangjait és fürödtünk a Blue Lagun nevű helyi nagyon szép öbölben. Nagyon szép hely, de sajnos nagyon nagy volt a tömeg..Átúsztunk a szemben lévő Cominottora, majd sétáltunk egy kicsit a kis szigeten..Nagyon nagy a kontraszt, ugyanis az öbölbe betuszkolt rengeteg ember mellett, ha egy kicsit arrébb sétál az ember már teljesen kihalt helyeken találhatja magát az ember...érdekes...

Az ajándék borocska

Negyedik nap: Medina (de nem a Tolna megyei..:) a máltai lovagok fővárosa. Az itteni lakosok azt állítják magukról, hogy ők Málta elitje. Nagyon szép kis történelmi városka. Két múzeumba is bementünk itt: az egyik a középkori hihetetlenül durva képzeletről tanúskodó kínzó eszközöket mutatta be...Hát az étvágyunk nem jött meg az tuti..

Ezután egy középkori életet bemutató múzeumba mentünk be, ami az mutatta be, hogy régen hogy éldegéltek az emberek..Érdekes volt.
Ezután következett a könnyező Szűz Mária szobrát, ahol rajtunk kívül senki nem volt és mi is csak véletlenül találtuk meg. Írtam egy köszönet levelet is, amelynek tartalma számomra igen fontos.... Ezután elbuszoztunk, hogy megnézzük a  Dingli Cliffet. Itt ettem egy kaktusz gyümölcsöt, ami egész finom volt...:) A kilátás is nagyon szép volt. Szilvike elfáradt, ugyh a Botanic Garden kimaradt, de hat azért túléltük...:)

Ötödik nap: Gozo szigetére kompoztunk át. A buszmenetrendeket átnézve gyorsan realizáltuk, hogy valamilyen másmilyen közlekedési eszközt kellene választanunk. Először a biciklin gondolkodtunk, de az ár-érték arány és a hőmérséklet faktor (35 °C napsütés..) figyelembevétele miatt inkább egy kis robogót béreltünk ki. A balos közlekedés poén volt. Robogóval az egész szigetet belehet járni pár óra alatt, úgy hogy nagyon élveztük a szabadságérzést, amit adott.. A szigeten meg szerettük volna nezni az i.e.3600 eves romokat, de a belepöt sokaltuk...elöjött a joöreg spursag..:) sebaj legközelebb! megnéztük Rabatot (Gozo fővárosa), majd fürödtünk Gozo legnagyobb homokos tengerpartjan: Ramla Bayen.

Hatodik nap: Ismet Gozo, ismét robogóval. A Ta Pinu nevű templomot néztük meg, amely az 1900-as évek elején epűlt!! Az ember azt hinné, hogy legalább 500 éves...Ez egy zarándok hely, ahol arra emlékezhetnek vissza az emberek, hogy 1883-ban megszólalt Szűz Mária egy fiatal lányhoz. ("A Ta Pinu bazilika viszont Gozo legfontosabb vallási helyszíne. A Ta Pinu-I Miasszonyunknak csodás gyógyhatast tulajdonítanak - számtalan felajánlas tanuskodik arról hogy az imák meghallgatásra leltek.") 4000 ember fér el a templomban és a semmi közepén van, a környéken nincs is ekkora település...Szilvi azt javasolta, hogy menjünk egy kicsit céltalanul a robival, a szigetecskén...Én persze beleegyeztem és közben találtunk véletlenül egy elhagyatott kis kápolnát. Poénból megnéztem, h nyitva van -e az ajtaja és nyitva volt..:) Benéztünk: ez is egy szép kis kápolna ismét a semmi közepén..(ez nem nagy...) Az út ami odavezetett eléggé rossz minőségű volt és annyira meredek volt, hogy nem ment fel rajta a kis robi, Szilvinek le kellett szállnia...:)
Ezután megérkeztünk az a Beltenger, Kék Lyuk és Azúr-ablak nevű látványosságokhoz. Katt Ide!!! A Kék Lyukba fürödtem meg ugráltam egy kicsit, nagyon jó és érdekes volt...:)

Hetedik nap: Ezt a napot a pihenesre es a strandolasra szantuk a Ramla Bay tengerpartjan. Kicsit uszkaltunk, buvarkodtunk, de fökent pihentünk..Jól esett!!

Nyolcadik nap: Megreggeliztünk és irány a reptér. Kicsit korán kiértünk, ezert Szilvi olvasással én pedig 8a.nu-zással ütöttem el az időt...A hazút viszonylag turbulenciamentes 2 ora volt...:) Aznap este mar Grazban találtam magma ismét, sajnos ismét egyedül...de sebaj nemsokáig lesz ez még igy...:) A nászút nagyon sok szép élményt és nagy energiát adott az ÉLETHEZ.